dimecres, 8 d’octubre del 2014

Una exposició de Movistar elogia Hitler, el presenta com un heroi i n'obvia els crims

Panell biogràfic de Hitler / @TeresaRenedo

La mostra 'Los perfumes de la historia' s'ha pogut veure al Mobile World Centre del 26 de setembre al 4 d'octubre i té un contingut explicatiu que es pot qualificar de revisionista
 
La Directa - Marc Font 06/10/2014
“Després d'arribar al poder democràtic el 1933 i gràcies a les seves profundes reformes, Alemanya va millorar la seva situació i va començar a recuperar antics territoris”. La frase, referida al dictador nazi Adolf Hitler, apareixia al panell explicatiu de l'exposició Los perfumes de la historia, organitzada conjuntament per Movistar TV i el canal Historia i que es va poder veure, fins al dissabte, al Mobile World Centre–Espai Movistar, ubicat a la plaça de Catalunya de Barcelona. El text, que porta el títol De hombre a Leyenda i es pot qualificar de revisionista, obvia qualsevol referència als incomptables crims del dictador alemany i no cita els milions de persones que van morir a conseqüència de la seva actuació. 
 
L'exposició va ser promoguda tant des de la web de la companyia telefònica com des del portal del Mobile World Centre, malgrat el seu contingut polèmic. A banda del de Hitler, també s'han elaborat perfums per a la mostra a partir dels trets d'altres dictadors, com l'italià Benito Mussolini, el japonès Hideki Tojo –primer ministre nipó durant la II Guerra Mundial– i el soviètic Josif Stalin, a més del president dels EUA Franklin D. Roosevelt i el cap de govern britànic Winston Churchill. En tots els casos, el títol dels panells explicatius és De hombre a Leyenda i el contingut és totalment hagiogràfic amb el protagonista. La perfumista Mónica Ceño va ser l'encarregada de fer les fragàncies, en col·laboració amb el responsable historiogràfic de l'exposició, Felipe Botaya, professor de la UAB i la UPC i investigador en història amb unes teories, si més no, peculiars
 
La mostra és el complement a la sèrie Un mundo en guerra, elaborada pel canal Historia i que es pot veure a Movistar TV des del 15 de setembre. L'exposició es va poder veure gratuïtament a Barcelona des del 26 de setembre al 4 d'octubre i, prèviament, al Flagship store de Telefónica a Madrid de l'11 al 21 de setembre. El departament de comunicació de la companyia ha assegurat a la DIRECTA que no s'exposarà enlloc més.  
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada